Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Òrgan Estable de Participació
Canvis a "14. Mantenir l’aposta municipal per a les beques menjador tot demanant a la Generalitat que assumeixi la seva competència de garantir la suficiència alimentària dels infants de famílies que compleixen els requisits per obtenir la beca, des de l’escola bressol i al llarg de tota l’escolaritat obligatòria. "
Descripció (Català)
-
+
Accions planificades i/o realitzades:
- Elaboració i signatura d’un conveni anual de col·laboració entre AMB (anteriorment CCB) i Ajuntament de LH per a la gestió i cobertura de les beques menjador i dels ajuts de menjador als infants i joves de la ciutat de L’H. El conveni es va iniciar amb una dotació de 1,2M€ incrementant-se per addenda la disposició fins a 1,4M€, que finalment es van incorporar com a disposició de 1,4M€ de complements a les beques i d’ajuts socials per cobertura del servei de menjador escolar per la via municipal. El curs 2020-21 s’ha mantingut el conveni amb una disposició màxima de 1,2M€, atès que la generalitat ha incrementat la seva dotació, per tant caldrà reduir l’aportació municipal. En el darrer curs escolar, el pressupost executat per aquest concepte, ha estat d’aproximadament 1.600.000€.
- Impuls d’un procediment compartit amb l’AMB i formalitzat per conveni amb la finalitat d’agilitzar la cobertura i pagament de les beques i/o ajuts de menjador als infants i joves de la ciutat de L’H.
- Gestió dinàmica de la cobertura per a garantir el dret a gaudir d’ajuts de menjador per par de la ciutadania nouvinguda o que ha patit un canvi en la situació familiar i no compleixen requisits per atorgament de beca per part de la Generalitat.
- Resulta impossible poder planificar la despesa a tants cursos vista, donat que és una informació que pot fluctuar molt, de fet ja passa, d’un curs a un altre. En tot cas, considerem que la dotació en pressupost municipal, pot ser la mateixa.
- Avaluació i programació cada curs de la forma de gestió més òptima incloent els correctius i/o mecanismes que permetin agilitzar i atendre als infants de la ciutat.
Accions pendents: Els infants amb NEE no disposen de la figura d’un/a vetllador a l’hora del menjador, que tinguin formació específica per donar-hi resposta a aquestes.
Noves necessitats sobrevingudes: Arrel de la pandèmia provocada per la COVID-19 es va fer encara més evident la situació d’exclusió que pateixen les famílies sense documentació que no tenen accés a beques menjador de la Generalitat, i que com Ajuntament gestionem la cobertura del servei també amb una doble finalitat: atenció socioeducativa, i cobertura de necessitats bàsiques. Les targetes de menjador de la Generalitat durant el confinament es van repartir pels infants amb beca sense tenir en compte el conveni vigent, cosa que va fer que Serveis Socials hagués de gestionar un sistema paral·lel de transferències directes a les famílies. En aquest sentit, caldria establir dins del propi conveni i en la coordinació entre Generalitat i Ajuntament que es fa a través d’Educació, que en cas de nous confinaments es pugui aplicar la cobertura que estableix el conveni per garantir el mateix sistema de dotació independentment de qui sigui l’organisme que fa l’aportació econòmica, raó de ser del propi conveni enfocat a la igualtat d’oportunitats de la infància i l’adolescència.
Responsable: Benestar social
Descripció (Castellano)
-
+
Acciones planificadas y/o realizadas:
- Elaboración y firma de un convenio anual de colaboración entre AMB (anteriormente CCB) y Ayuntamiento de LH para la gestión y cobertura de las becas comedor y de las ayudas de comedor a los niños y jóvenes de la ciudad de L'H. El convenio se inició con una dotación de 1,2M€ incrementándose por adenda la disposición hasta 1,4M€, que finalmente se incorporaron como disposición de 1,4M€ de complementos a las becas y ayudas sociales por cobertura del servicio de comedor escolar por la vía municipal. El curso 2020-21 se ha mantenido el convenio con una disposición máxima de 1,2M€, dado que la generalidad ha incrementado su dotación, por tanto habrá que reducir la aportación municipal. En el último curso escolar, el presupuesto ejecutado por este concepto ha sido de aproximadamente 1.600.000 €.
- Impulso de un procedimiento compartido con el AMB y formalizado por convenio con la finalidad de agilizar la cobertura y pago de las becas y/o ayudas de comedor a los niños y jóvenes de la ciudad de L'H.
- Gestión dinámica de la cobertura para garantizar el derecho a disfrutar de ayudas de comedor por parte de la ciudadanía recién llegada o que ha sufrido un cambio en la situación familiar y no cumplen requisitos por otorgamiento de beca por parte de la Generalitat.
- Resulta imposible poder planificar el gasto a tantos cursos vista, dado que es una información que puede fluctuar mucho, de hecho ya ocurre, de un curso a otro. En cualquier caso, consideramos que la dotación en presupuesto municipal, puede ser la misma.
- Evaluación y programación cada curso de la forma de gestión más óptima incluyendo los correctivos y/o mecanismos que permitan agilizar y atender a los niños de la ciudad.
Acciones pendientes: Los niños con NEE no disponen de la figura de un velador a la hora del comedor, que tengan formación específica para dar respuesta a las mismas.
Nuevas necesidades sobrevenidas: A raíz de la pandemia provocada por la COVID-19 se hizo aún más evidente la situación de exclusión que sufren las familias sin documentación que no tienen acceso a becas comedor de la Generalitat, y que como Ayuntamiento gestionamos la cobertura del servicio también con una doble finalidad: atención socioeducativa, y cobertura de necesidades básicas. Las tarjetas de comedor de la Generalitat durante el confinamiento se repartieron por los niños con beca sin tener en cuenta el convenio vigente, lo que hizo que Serveis Socials debiera gestionar un sistema paralelo de transferencias directas a las familias. En este sentido, debería establecerse dentro del propio convenio y en la coordinación entre Generalitat y Ayuntamiento que se hace a través de Educación, que en caso de nuevos confinamientos se pueda aplicar la cobertura que establece el convenio para garantizar el mismo sistema de dotación independientemente de quien sea el organismo que realiza la aportación económica, razón de ser del propio convenio enfocado a la igualdad de oportunidades de la infancia y la adolescencia.
Responsable: Bienestar social