Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Òrgan Estable de Participació
Canvis a "3. Fer créixer les accions d'Aprenentatge Servei entre els infants i joves dels nostres centres educatius"
Descripció (Català)
-
-
Accions planificades i/o realitzades: Cada curs escolar fem créixer les accions d’Aprenentatge Servei entre els infants i joves dels centres educatius de la ciutat.
Cada curs es realitzen 5 del Grup permanent d’Aprenentatge Servei. Aquest defineix els objectius i les actuacions de ciutat en relació amb el curs escolar. S’han realitzat dues sessions cada curs del grup territorial d’Aprenentatge servei per compartir els projectes a realitzar el curs escolar i fer la valoració dels mateixos. En els darrers cursos, s’ha realitzat sessions de formació i/o de compartir bones pràctiques, estratègies, recursos entorn a aspectes concrets d’ApS.
El desembre del 2017 l’Hospitalet va acollir el X Encuentro estatal d’Aprendizaje servicio en el que es premien centres educatius i entitats que realitzen projectes ApS que passen un cribatge i uns jutges experts. En aquests es va incorporar per primer vegada el premi de la ciutat, otorgant, dels projectes presentats el premi al millor projecte de la ciutat.
L’Hospitalet de Llobregat va liderar quatre anys una xarxa temàtica sobre ApS en el marc de la xarxa estatal de ciutats educadores.
El curs 2018-2019 es van realitzar a la ciutat un mínim de 114 projectes projectes ApS amb la implicació de de 46 entitats i més de 1500 joves.
El 2020 l’institut Eduard Fontserè ha guanyat un premi estatal amb projecte ApS Filmserè.
El curs 2020-2021, tot i les restriccions derivades de la pandèmia -que han condicionat les oportunitats de relació i sinèrgia-, 24 centres educatius de la ciutat i més de 30 entitats han dut a terme projectes d’ApS que han mobilitzat 1600 infants i adolescents.
Aquest mateix curs 2020-2021 s’han dissenyant projectes de medi ambient i sostenibilitat, d’acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
Accions pendents: Seguir creixent en projectes ApS. Queda pendent realitzar més projectes d’àmbit esportiu, sobre ApS.
Cal recuperar l’edició dels premis ApS de ciutat impulsats per Santillana i l’acte de reconeixement dels alumnes, aturats a causa de la pandèmia.
Vincular més entitats de la ciutat per a què generin programes i iniciatives en col·laboració amb els centres educatius.
Noves necessitats sobrevingudes: Les necessitats sobrevingudes a causa de la pandèmia són repensar i dotar d’eines que acompanyin al professorat i les entitats per portar a terme els projectes ApS.
Responsable: Ajuntament, Generalitat de Catalunya i entitats
-
+
Accions planificades i/o realitzades: Cada curs escolar fem créixer les accions d’Aprenentatge Servei entre els infants i joves dels centres educatius de la ciutat.
Cada curs es realitzen 5 del Grup permanent d’Aprenentatge Servei. Aquest defineix els objectius i les actuacions de ciutat en relació amb el curs escolar. S’han realitzat dues sessions cada curs del grup territorial d’Aprenentatge servei per compartir els projectes a realitzar el curs escolar i fer la valoració dels mateixos. En els darrers cursos, s’ha realitzat sessions de formació i/o de compartir bones pràctiques, estratègies, recursos entorn a aspectes concrets d’ApS.
El desembre del 2017 l’Hospitalet va acollir el X Encuentro estatal d’Aprendizaje servicio en el que es premien centres educatius i entitats que realitzen projectes ApS que passen un cribatge i uns jutges experts. En aquests es va incorporar per primer vegada el premi de la ciutat, otorgant, dels projectes presentats el premi al millor projecte de la ciutat.
L’Hospitalet de Llobregat va liderar quatre anys una xarxa temàtica sobre ApS en el marc de la xarxa estatal de ciutats educadores.
El curs 2018-2019 es van realitzar a la ciutat un mínim de 114 projectes projectes ApS amb la implicació de de 46 entitats i més de 1500 joves.
El 2020 l’institut Eduard Fontserè ha guanyat un premi estatal amb projecte ApS Filmserè.
El curs 2020-2021, tot i les restriccions derivades de la pandèmia -que han condicionat les oportunitats de relació i sinèrgia-, 24 centres educatius de la ciutat i més de 30 entitats han dut a terme projectes d’ApS que han mobilitzat 1600 infants i adolescents.
Aquest mateix curs 2020-2021 s’han dissenyant projectes de medi ambient i sostenibilitat, d’acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
Accions pendents: Seguir creixent en projectes ApS. Queda pendent realitzar més projectes d’àmbit esportiu, sobre ApS.
Cal recuperar l’edició dels premis ApS de ciutat impulsats per Santillana i l’acte de reconeixement dels alumnes, aturats a causa de la pandèmia.
Vincular més entitats de la ciutat per a què generin programes i iniciatives en col·laboració amb els centres educatius.
Noves necessitats sobrevingudes: Les necessitats sobrevingudes a causa de la pandèmia són repensar i dotar d’eines que acompanyin al professorat i les entitats per portar a terme els projectes ApS.
Responsable: Ajuntament, Generalitat de Catalunya i entitats