Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Òrgan Estable de Participació
Canvis a "31. Crear amb finançament municipal un programa d’auxiliars nadius de conversa en anglès que s’incorporin com a reforç a les aules de 4t d’ESO dels centres educatius de la ciutat, respectant sempre el Projecte Educatiu de Centre. "
Descripció (Català)
-
-
Accions planificades i/o realitzades:
S’ha establert un conveni de col·laboració entre el Departament d’ Educació i l’Ajuntament per al programa de millora de l’aprenentatge de la llengua anglesa a l’educació secundària obligatòria.
S’inicia el projecte en el curs 16-17
En el curs 20-21 hi participen 28 centres.
Aprovació de totes les adhesions al projecte a través dels Consells Escolars dels centres educatius.
La intervenció dels auxiliars es realitza, sempre sota la supervisió del professorat referent, en horari lectiu amb el grup classe i en horari extra escolar amb activitats de reforç adreçades a l’alumnat que presenta necessitats educatives específiques.
L’ajuntament finança el cost total del projecte, que es desenvolupa a traves d’un contracte de servei amb una empresa externa.
L’ajuntament assumeix anualment l’increment dels grups de l’ESO que s’obren degut a l’augment demogràfic.
El projecte s’adreça a tot l’alumnat de 4t d’ESO i a més , com a experiència pilot, als alumnes de de 1r a 3r d’ ESO en tres instituts de la ciutat (Projecte Tàndem)
Els servei d’auxiliars presta un total de 14.467 hores durant el curs escolar ( Curs 20/21).
Des que es va iniciar, han participat 12.121 alumnes d’ESO en el programa.
L’Ajuntament supervisa l’avaluació del servei prestat. La valoració de tots els agents que participen en el programa és molt positiva (Departament, professorat, alumnat, auxiliars)
El Departament realitza l’ avaluació de l’impacte acadèmic del projecte.
Anualment es realitza un acte de cloenda del curs on els alumnes presenten obres de teatre , vídeos i activitats desenvolupades durant el curs.
Accions pendents:
Continuar impulsant amb el Departament d’Educació que els alumnes que participen en el programa acreditin el nivell de llengua anglesa en l’EOI.
El Departament continua treballant en l’Avaluació de l’impacte acadèmic del projecte.
Responsable: Ajuntament i Generalitat de Catalunya
-
+
Accions planificades i/o realitzades:
S’ha establert un conveni de col·laboració entre el Departament d’Educació i l’Ajuntament per al programa de millora de l’aprenentatge de la llengua anglesa a l’educació secundària obligatòria.
S’inicia el projecte en el curs 16-17
En el curs 20-21 hi participen 28 centres.
Aprovació de totes les adhesions al projecte a través dels Consells Escolars dels centres educatius.
La intervenció dels auxiliars es realitza, sempre sota la supervisió del professorat referent, en horari lectiu amb el grup classe i en horari extra escolar amb activitats de reforç adreçades a l’alumnat que presenta necessitats educatives específiques.
L’ajuntament finança el cost total del projecte, que es desenvolupa a traves d’un contracte de servei amb una empresa externa.
L’ajuntament assumeix anualment l’increment dels grups de l’ESO que s’obren degut a l’augment demogràfic.
El projecte s’adreça a tot l’alumnat de 4t d’ESO i a més , com a experiència pilot, als alumnes de de 1r a 3r d’ ESO en tres instituts de la ciutat (Projecte Tàndem)
Els servei d’auxiliars presta un total de 14.467 hores durant el curs escolar ( Curs 20/21).
Des que es va iniciar, han participat 12.121 alumnes d’ESO en el programa.
L’Ajuntament supervisa l’avaluació del servei prestat. La valoració de tots els agents que participen en el programa és molt positiva (Departament, professorat, alumnat, auxiliars)
El Departament realitza l’ avaluació de l’impacte acadèmic del projecte.
Anualment es realitza un acte de cloenda del curs on els alumnes presenten obres de teatre , vídeos i activitats desenvolupades durant el curs.
Accions pendents:
Continuar impulsant amb el Departament d’Educació que els alumnes que participen en el programa acreditin el nivell de llengua anglesa en l’EOI.
El Departament continua treballant en l’Avaluació de l’impacte acadèmic del projecte.
Responsable: Ajuntament i Generalitat de Catalunya
Descripció (Castellano)
-
-
Acciones planificadas y/o realizadas:
Se ha establecido un convenio de colaboración entre el Departamento de Educación y el Ayuntamiento para el programa de mejora del aprendizaje de la lengua inglesa en la educación secundaria obligatoria.
Se inicia el proyecto en el curso 16-17
En el curso 20-21 participan 28 centros.
Aprobación de todas las adhesiones en el proyecto a través de los Consejos Escolares de los centros educativos.
La intervención de los auxiliares se realiza, siempre bajo la supervisión del profesorado referente, en horario lectivo con el grupo clase y en horario extraescolar con actividades de refuerzo dirigidas al alumnado que presenta necesidades educativas específicas.
El ayuntamiento financia el coste total del proyecto, que se desarrolla a través de un contrato de servicio con una empresa externa.
El ayuntamiento asume anualmente el incremento de los grupos de la ESO que se abren debido al aumento demográfico.
El proyecto se dirige a todo el alumnado de 4º de ESO y además, como experiencia piloto, a los alumnos de de 1º a 3º de ESO en tres institutos de la ciudad (Proyecto Tándem)
El servicio de auxiliares presta un total de 14.467 horas durante el curso escolar ( Curso 20/21).
Desde su inicio, han participado 12.121 alumnos de ESO en el programa.
El Ayuntamiento supervisa la evaluación del servicio prestado. La valoración de todos los agentes que participan en el programa es muy positiva (Departamento, profesorado, alumnado, auxiliares)
El Departamento realiza la evaluación del impacto académico del proyecto.
Anualmente se realiza un acto de clausura del curso donde los alumnos presentan obras de teatro, vídeos y actividades desarrolladas durante el curso.
Acciones pendientes:
Continuar impulsando con el Departamento de Educación que los alumnos que participan en el programa acrediten el nivel de lengua inglesa en la EOI.
El Departamento sigue trabajando en la Evaluación del impacto académico del proyecto.Responsable: Ajuntament i Generalitat de Catalunya
-
+
Acciones planificadas y/o realizadas:
Se ha establecido un convenio de colaboración entre el Departamento de Educación y el Ayuntamiento para el programa de mejora del aprendizaje de la lengua inglesa en la educación secundaria obligatoria.
Se inicia el proyecto en el curso 16-17
En el curso 20-21 participan 28 centros.
Aprobación de todas las adhesiones en el proyecto a través de los Consejos Escolares de los centros educativos.
La intervención de los auxiliares se realiza, siempre bajo la supervisión del profesorado referente, en horario lectivo con el grupo clase y en horario extraescolar con actividades de refuerzo dirigidas al alumnado que presenta necesidades educativas específicas.
El ayuntamiento financia el coste total del proyecto, que se desarrolla a través de un contrato de servicio con una empresa externa.
El ayuntamiento asume anualmente el incremento de los grupos de la ESO que se abren debido al aumento demográfico.
El proyecto se dirige a todo el alumnado de 4º de ESO y además, como experiencia piloto, a los alumnos de de 1º a 3º de ESO en tres institutos de la ciudad (Proyecto Tándem)
El servicio de auxiliares presta un total de 14.467 horas durante el curso escolar ( Curso 20/21).
Desde su inicio, han participado 12.121 alumnos de ESO en el programa.
El Ayuntamiento supervisa la evaluación del servicio prestado. La valoración de todos los agentes que participan en el programa es muy positiva (Departamento, profesorado, alumnado, auxiliares)
El Departamento realiza la evaluación del impacto académico del proyecto.
Anualmente se realiza un acto de clausura del curso donde los alumnos presentan obras de teatro, vídeos y actividades desarrolladas durante el curso.
Acciones pendientes:
Continuar impulsando con el Departamento de Educación que los alumnos que participan en el programa acrediten el nivel de lengua inglesa en la EOI.
El Departamento sigue trabajando en la Evaluación del impacto académico del proyecto.Responsable: Ajuntament y Generalitat de Catalunya