Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Òrgan Estable de Participació
Canvis a "14. Mantenir l’aposta municipal per a les beques menjador tot demanant a la Generalitat que assumeixi la seva competència de garantir la suficiència alimentària dels infants de famílies que compleixen els requisits per obtenir la beca, des de l’escola bressol i al llarg de tota l’escolaritat obligatòria. "
Descripció (Català)
-
-
Accions planificades i/o realitzades:
- Elaboració i signatura d’un conveni anual de col·laboració entre AMB (anteriorment CCB) i Ajuntament de LH per a la gestió i cobertura de les beques menjador i dels ajuts de menjador als infants i joves de la ciutat de L’H. El conveni es va iniciar amb una dotació de 1,2M€ incrementant-se per addenda la disposició fins a 1,4M€, que finalment es van incorporar com a disposició de 1,4M€ de complements a les beques i d’ajuts socials per cobertura del servei de menjador escolar per la via municipal. El curs 2020-21 s’ha mantingut el conveni amb una disposició màxima de 1,2M€, atès que la generalitat ha incrementat la seva dotació, per tant caldrà reduir l’aportació municipal. En el darrer curs escolar, el pressupost executat per aquest concepte, ha estat d’aproximadament 1.600.000€.
- Impuls d’un procediment compartit amb l’AMB i formalitzat per conveni amb la finalitat d’agilitzar la cobertura i pagament de les beques i/o ajuts de menjador als infants i joves de la ciutat de L’H.
- Gestió dinàmica de la cobertura per a garantir el dret a gaudir d’ajuts de menjador per par de la ciutadania nouvinguda o que ha patit un canvi en la situació familiar i no compleixen requisits per atorgament de beca per part de la Generalitat.
- Resulta impossible poder planificar la despesa a tants cursos vista, donat que és una informació que pot fluctuar molt, de fet ja passa, d’un curs a un altre. En tot cas, considerem que la dotació en pressupost municipal, pot ser la mateixa.
- Avaluació i programació cada curs de la forma de gestió més òptima incloent els correctius i/o mecanismes que permetin agilitzar i atendre als infants de la ciutat.
Accions pendents: Els infants amb NEE no disposen de la figura d’un/a vetllador a l’hora del menjador, que tinguin formació específica per donar-hi resposta a aquestes.
Noves necessitats sobrevingudes: Arrel de la pandèmia provocada per la COVID-19 es va fer encara més evident la situació d’exclusió que pateixen les famílies sense documentació que no tenen accés a beques menjador de la Generalitat, i que com Ajuntament gestionem la cobertura del servei també amb una doble finalitat: atenció socioeducativa, i cobertura de necessitats bàsiques. Les targetes de menjador de la Generalitat durant el confinament es van repartir pels infants amb beca sense tenir en compte el conveni vigent, cosa que va fer que Serveis Socials hagués de gestionar un sistema paral·lel de transferències directes a les famílies. En aquest sentit, caldria establir dins del propi conveni i en la coordinació entre Generalitat i Ajuntament que es fa a través d’Educació, que en cas de nous confinaments es pugui aplicar la cobertura que estableix el conveni per garantir el mateix sistema de dotació independentment de qui sigui l’organisme que fa l’aportació econòmica, raó de ser del propi conveni enfocat a la igualtat d’oportunitats de la infància i l’adolescència.
Responsable: Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat i Generalitat de Catalunya
-
+
Accions planificades i/o realitzades:
- Elaboració i signatura d’un conveni anual de col·laboració entre AMB (anteriorment CCB) i Ajuntament de LH per a la gestió i cobertura de les beques menjador i dels ajuts de menjador als infants i joves de la ciutat de L’H. El conveni es va iniciar amb una dotació de 1,2M€ incrementant-se per addenda la disposició fins a 1,4M€, que finalment es van incorporar com a disposició de 1,4M€ de complements a les beques i d’ajuts socials per cobertura del servei de menjador escolar per la via municipal. El curs 2020-21 s’ha mantingut el conveni amb una disposició màxima de 1,2M€, atès que la generalitat ha incrementat la seva dotació, per tant caldrà reduir l’aportació municipal. En el darrer curs escolar, el pressupost executat per aquest concepte, ha estat d’aproximadament 1.600.000€.
- Impuls d’un procediment compartit amb l’AMB i formalitzat per conveni amb la finalitat d’agilitzar la cobertura i pagament de les beques i/o ajuts de menjador als infants i joves de la ciutat de L’H.
- Gestió dinàmica de la cobertura per a garantir el dret a gaudir d’ajuts de menjador per par de la ciutadania nouvinguda o que ha patit un canvi en la situació familiar i no compleixen requisits per atorgament de beca per part de la Generalitat.
- Resulta impossible poder planificar la despesa a tants cursos vista, donat que és una informació que pot fluctuar molt, de fet ja passa, d’un curs a un altre. En tot cas, considerem que la dotació en pressupost municipal, pot ser la mateixa.
- Avaluació i programació cada curs de la forma de gestió més òptima incloent els correctius i/o mecanismes que permetin agilitzar i atendre als infants de la ciutat.
Accions pendents: Els infants amb NEE no disposen de la figura d’un/a vetllador a l’hora del menjador, que tinguin formació específica per donar-hi resposta a aquestes.
Noves necessitats sobrevingudes: Arrel de la pandèmia provocada per la COVID-19 es va fer encara més evident la situació d’exclusió que pateixen les famílies sense documentació que no tenen accés a beques menjador de la Generalitat, i que com Ajuntament gestionem la cobertura del servei també amb una doble finalitat: atenció socioeducativa, i cobertura de necessitats bàsiques. Les targetes de menjador de la Generalitat durant el confinament es van repartir pels infants amb beca sense tenir en compte el conveni vigent, cosa que va fer que Serveis Socials hagués de gestionar un sistema paral·lel de transferències directes a les famílies. En aquest sentit, caldria establir dins del propi conveni i en la coordinació entre Generalitat i Ajuntament que es fa a través d’Educació, que en cas de nous confinaments es pugui aplicar la cobertura que estableix el conveni per garantir el mateix sistema de dotació independentment de qui sigui l’organisme que fa l’aportació econòmica, raó de ser del propi conveni enfocat a la igualtat d’oportunitats de la infància i l’adolescència.
Responsable: Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat i Generalitat de Catalunya