Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Òrgan Estable de Participació
71. Potenciar l’Oficina Municipal d’Escolarització i recuperar el seu finançament suficient.
Accions planificades i/o realitzades:
Les oficines municipals d’escolarització (OME) són instruments de col·laboració entre el Departament d’Ensenyament i l’ajuntament que informen les famílies sobre l’oferta educativa, procuren la distribució equilibrada de l’alumnat, reben sol·licituds d’escolarització i supervisen el procés d’admissió.
El decret de 2007 fixava com a funcions de les OME l’orientació de les famílies sobre l’oferta educativa, la procuració de la distribució equilibrada de l’alumnat amb necessitats específiques i la supervisió del procés d’admissió.
Totes aquestes es realitzen des de l’OME:
1. Rebre i tramitar les sol·licituds durant la preinscripció i al llarg del curs.
2. Rebre les denúncies per presumptes irregularitats que donen inici al procediment d’admissió.
3. Participació i consulta en la programació de l’oferta educativa.
4. Desenvolupar i aplicar actuacions d'acompanyament i suport de les famílies en el procediment d'admissió. Aquest curs, també s’ha ajudat i acompanyat a les famílies en aquest procés que ha estat bàsicament telemàtic.
5. Oferir a les famílies informació sobre l'oferta educativa
6. Coordinar les jornades de portes obertes dels centres educatius del municipi, amb l’acord dels centres afectats.
7. Promoure campanyes informatives adreçades a les famílies sobre el procediment d'admissió als centres educatius del municipi:
- tríptics, cartells, torretes, carpetes.
- Edició i distribució a famílies del municipi de la guia de centres educatives.
- Fulls informatius amb els centres escolars del municipi.
- Informació al web municipal sobre l’OME amb l’actualització constant de totes les novetats relacionades amb escolarització.
Accions pendents:
Desplegar el nou decret d’admissió DECRET 11/2021, de 16 de febrer, de la programació de l'oferta educativa i del procediment d'admissió en els centres del Servei d'Educació de Catalunya. Que va entrar en vigor el dia següent de la seva publicació, però que les seves accions s’aniran implementant de forma gradual durant els propers cursos. Pel que fa concretament a l’OME el decret diu:
1.Constitució d’una oficina municipal d’escolarització: es delimiten les seves funcions, es destaca el seu rol clau per lluitar contra la segregació escolar i s’acompanyen de finançament
El nou decret s’acompanya de mecanismes de cofinançament per l’OME, encara no se sap quan, quant, ni com serà aquest finançament.
El nou decret afegeix de noves funcions per afavorir la distribució equilibrada de l’alumnat. Per la qual cosa es imprescindible el finançament per part del departament:
- Aportació de personal tècnic per acollir a les famílies nouvingudes, orientar-les en el procés d’escolarització i detecció d’alumnes amb necessitats educatives especials.
- Aportació de més personal administratiu d’atenció a les famílies per a informar sobre els processos d’escolarització i gestió de les sol·licituds presentades per posteriorment realitzar les assignacions escolars.
Responsable: Ajuntament i Generalitat de Catalunya
Compartir: