Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Òrgan Estable de Participació
70. Donar més veu al Consell Educatiu de l’Hospitalet en el disseny de les polítiques educatives de la ciutat i major capacitat de decisió en els pressupostos municipals.
Accions planificades i/o realitzades:
S’ha finalitzat el procediment aquest curs 2020-2021 de renovació del reglament del Consell Educatiu de l’Hospitalet. En aquest s’estableixen les funcions d’aquest òrgan participatiu de la comunitat educativa en l’àmbit no universitari:
1. Conèixer i ser consultats sobre els convenis i acords de col·laboració amb els organismes educatius, que afecten l’educació dins l’àmbit del municipi.
2. Rebre informació sobre les actuacions municipals ofertes a les escoles, que afecten els serveis educatius complementaris o extraescolars amb incidència en el funcionament dels centres docents per tal d’afavorir-ne la qualitat pedagògica, la integració amb l’entorn i la millora de l’èxit educatiu i valorar-la.
3. Conèixer i ser consultat sobre la proposta específica de les places escolars que s’han de crear, transformar o suprimir, així com les propostes d’ubicació i les zones i sectors d’influència dels centres docents públics i privats concertats, i la distribució equitativa de les demandes d’escolarització.
4. Conèixer i analitzar el desenvolupament d’accions compensatòries generades pels diferents contextos de l’alumnat: econòmic, social, cultural i personal.
5. Conèixer les normes d’ús dels equipaments escolars en horari no lectiu, per tal d’aconseguir-ne un rendiment màxim i per facilitar l’obertura de les escoles al barri com a element de convivència i cohesió social.
6. Ser informat i assessorar, si escau, sobre els programes i actuacions municipals que afecten les competències obligatòries de l'Ajuntament en el camp de l’ensenyament no universitari.
7. Ser consultat sobre les activitats que tendeixin a millorar la qualitat educativa, especialment pel que fa a l’adaptació de la programació al medi i amb l’objectiu d’afavorir el rendiment educatiu.
8. Participar en l’elaboració del Projecte educatiu de ciutat o el Projecte que correspongui a l’àmbit educatiu de la ciutat.
9. Participar en les accions que es desenvolupin sota els principis de ciutat educadora.
10. Sol·licitar informació a l'administració educativa i a l'administració municipal sobre qualsevol matèria que els afecti.
11. Elaborar informes i dictàmens, a proposta de les comissions de treball, a les administracions i als consells escolars d’àmbit superior sobre qüestions relacionades de la seva competència i, especialment, sobre aspectes rellevants del sistema educatiu.
12. Fer el seguiment, si és el cas, d’aquelles actuacions o programes educatius establerts mitjançant els acords i convenis oportuns entre el Departament d'Educació de la Generalitat i l'Ajuntament de l'Hospitalet.
A més, en el consell educatiu s’aproven cada inici de curs els grups de treball a realitzar amb un encàrrec concret, d’una política pública determinada (Per exemple, el curs 2018-2019 es van fer els grups de treball per elaborar el mapa de l’educació especial, es va realitzar un grup sobre la Formació Professional i un altre de seguiment de les accions del Pacte local per l’educació).
Segons el reglament actual a més dels grups de treball específics de cada curs, s’estableix un grup de treball permanent en el temps per treballar la política pública de la formació professional.
Accions pendents:
Donar al Consell Educatiu de l’Hospitalet major capacitat de decisió en els pressupostos municipals.
Responsable: Ajuntament
Compartir: