Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Órgano Estable de Participación
Cambios en "53. Seguir impulsando la participación de los niños y de los jóvenes a través del Consejo de Chicos y Chicas. Mejorar el nivel de interlocución y de representación entre los miembros del consejo y sus compañeros de aula. Aprender a ser portavoz. "
Descripción (Català)
-
-
Accions planificades i/o realitzades:
S’ha impulsat la participació dels infants i joves dels centres educatius participants, a través del consell de Nois i Noies sobre projectes que els interessen o preocupen de diferents serveis municipals.
Aprenen, curs rere curs a ser portaveu del seu centre en el Consell de Nois i Noies
El curs 2016-2017 van participar 37 centres de primària i secundària i 129 alumnes. A primària van participar en la posada en funcionament de la bústia del Consell. A secundària, es va realitzar un projecte de desmuntatòpics, un altre projecte relacionat amb l’espai públic, medi ambient i coneixement amb el servei de cultura. I un altre sobre el temps lliure de l’equipament de joves Ca N’Arús.
El curs 2017-2018 va participar 37 centres i 133 alumnes. A primària, els projectes que s’han realitzat són participar sobre els espais de joc de la ciutat a debat i funcionament de la bústia del Consell. A secundària, es va realitzar un projecte de desmuntatòpics, un altre projecte relacionat amb l’espai públic, medi ambient i coneixement amb el servei de cultura. I un altre sobre el temps lliure amb l’associació d’estudiants de l’Hospitalet.
El curs 2018-2019 van participar 40 centres i 148 alumnes. A primària, els projectes que s’han realitzat són conèixer el paper de la síndica, col·laborar en la campanya de civisme i consolidació del funcionament de la bústia del Consell. A secundària, es va realitzar un projecte de desmuntatòpics, un altre projecte relacionat amb l’espai públic, medi ambient i coneixement amb el servei de cultura. I un altre sobre el temps lliure amb l’associació d’estudiants de l’Hospitalet i l’equipament de Torre Barrina.
El curs 2019-20 van participar 40 centres i 142 alumnes. Es va treballar amb els infants i joves un projecte vinculat als ODS, en aquest cas relacionat amb la contaminació atmosfèrica. Van realitzar dues Jornades en comú a nivell de ciutat on des de cada centre van recollir quines accions fan i quines volen fer per la millora de l’aire a la ciutat, amb propostes compartides després amb els altres centres participants. Es va realitzar amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Es dona continuïtat gradualment als projectes per a que es mantinguin durant els diferents cursos, si així ho requereix la temàtica.
S’han consolidat les coordinacions de caire transversal amb els serveis municipals per a treballar els projectes a realitzar
S’han augmentat el número de centres educatius participants a partir del curs 2018-2019, tot i que aquest curs 2020-2021 han disminuït una mica a causa de la pandèmia.
Col·laboració de membres del CNiN en el programa Aula LH de televisió de l’Hospitalet amb una secció. Molt bon resultat de l’experiència.
Accions pendents:
Incorporar al Consell de Nois i Noies els i les joves de Batxillerat.
Consolidar la nostra presència al Consell Nacional de la infància i l’Adolescència a Catalunya.
Incorporar a les xarxes socials institucionals la informació del procés del CNIN i dels seus projectes.
Millorar la representació dels consellers i conselleres en relació amb els seus companys i companyes de curs, per tal que puguin portar la veu de tothom al Consell.
Responsable: Ajuntament, alumnes i Generalitat de Catalunya
-
+
Accions planificades i/o realitzades:
S’ha impulsat la participació dels infants i joves dels centres educatius participants, a través del Consell de Nois i Noies sobre projectes que els interessen o preocupen de diferents serveis municipals.
Aprenen, curs rere curs a ser portaveu del seu centre en el Consell de Nois i Noies
El curs 2016-2017 van participar 37 centres de primària i secundària i 129 alumnes. A primària van participar en la posada en funcionament de la bústia del Consell. A secundària, es va realitzar un projecte de desmuntatòpics, un altre projecte relacionat amb l’espai públic, medi ambient i coneixement amb el servei de cultura. I un altre sobre el temps lliure de l’equipament de joves Ca N’Arús.
El curs 2017-2018 va participar 37 centres i 133 alumnes. A primària, els projectes que s’han realitzat són participar sobre els espais de joc de la ciutat a debat i funcionament de la bústia del Consell. A secundària, es va realitzar un projecte de desmuntatòpics, un altre projecte relacionat amb l’espai públic, medi ambient i coneixement amb el servei de cultura. I un altre sobre el temps lliure amb l’associació d’estudiants de l’Hospitalet.
El curs 2018-2019 van participar 40 centres i 148 alumnes. A primària, els projectes que s’han realitzat són conèixer el paper de la síndica, col·laborar en la campanya de civisme i consolidació del funcionament de la bústia del Consell. A secundària, es va realitzar un projecte de desmuntatòpics, un altre projecte relacionat amb l’espai públic, medi ambient i coneixement amb el servei de cultura. I un altre sobre el temps lliure amb l’associació d’estudiants de l’Hospitalet i l’equipament de Torre Barrina.
El curs 2019-20 van participar 40 centres i 142 alumnes. Es va treballar amb els infants i joves un projecte vinculat als ODS, en aquest cas relacionat amb la contaminació atmosfèrica. Van realitzar dues Jornades en comú a nivell de ciutat on des de cada centre van recollir quines accions fan i quines volen fer per la millora de l’aire a la ciutat, amb propostes compartides després amb els altres centres participants. Es va realitzar amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Es dona continuïtat gradualment als projectes per a que es mantinguin durant els diferents cursos, si així ho requereix la temàtica.
S’han consolidat les coordinacions de caire transversal amb els serveis municipals per a treballar els projectes a realitzar
S’han augmentat el número de centres educatius participants a partir del curs 2018-2019, tot i que aquest curs 2020-2021 han disminuït una mica a causa de la pandèmia.
Col·laboració de membres del CNiN en el programa Aula LH de televisió de l’Hospitalet amb una secció. Molt bon resultat de l’experiència.
Accions pendents:
Incorporar al Consell de Nois i Noies els i les joves de Batxillerat.
Consolidar la nostra presència al Consell Nacional de la infància i l’Adolescència a Catalunya.
Incorporar a les xarxes socials institucionals la informació del procés del CNIN i dels seus projectes.
Millorar la representació dels consellers i conselleres en relació amb els seus companys i companyes de curs, per tal que puguin portar la veu de tothom al Consell.
Responsable: Ajuntament, alumnes i Generalitat de Catalunya