Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Órgano Estable de Participación
Cambios en "53. Seguir impulsando la participación de los niños y de los jóvenes a través del Consejo de Chicos y Chicas. Mejorar el nivel de interlocución y de representación entre los miembros del consejo y sus compañeros de aula. Aprender a ser portavoz. "
Descripción (Català)
-
+
Accions planificades i/o realitzades:
S’ha impulsat la participació dels infants i joves dels centres educatius participants, a través del consell de Nois i Noies sobre projectes que els interessen o preocupen de diferents serveis municipals.
Aprenen, curs rere curs a ser portaveu del seu centre en el Consell de Nois i Noies
El curs 2016-2017 van participar 37 centres de primària i secundària i 129 alumnes. A primària van participar en la posada en funcionament de la bústia del Consell. A secundària, es va realitzar un projecte de desmuntatòpics, un altre projecte relacionat amb l’espai públic, medi ambient i coneixement amb el servei de cultura. I un altre sobre el temps lliure de l’equipament de joves Ca N’Arús.
El curs 2017-2018 va participar 37 centres i 133 alumnes. A primària, els projectes que s’han realitzat són participar sobre els espais de joc de la ciutat a debat i funcionament de la bústia del Consell. A secundària, es va realitzar un projecte de desmuntatòpics, un altre projecte relacionat amb l’espai públic, medi ambient i coneixement amb el servei de cultura. I un altre sobre el temps lliure amb l’associació d’estudiants de l’Hospitalet.
El curs 2018-2019 van participar 40 centres i 148 alumnes. A primària, els projectes que s’han realitzat són conèixer el paper de la síndica, col·laborar en la campanya de civisme i consolidació del funcionament de la bústia del Consell. A secundària, es va realitzar un projecte de desmuntatòpics, un altre projecte relacionat amb l’espai públic, medi ambient i coneixement amb el servei de cultura. I un altre sobre el temps lliure amb l’associació d’estudiants de l’Hospitalet i l’equipament de Torre Barrina.
El curs 2019-20 van participar 40 centres i 142 alumnes. Es va treballar amb els infants i joves un projecte vinculat als ODS, en aquest cas relacionat amb la contaminació atmosfèrica. Van realitzar dues Jornades en comú a nivell de ciutat on des de cada centre van recollir quines accions fan i quines volen fer per la millora de l’aire a la ciutat, amb propostes compartides després amb els altres centres participants. Es va realitzar amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Es dona continuïtat gradualment als projectes per a que es mantinguin durant els diferents cursos, si així ho requereix la temàtica.
S’han consolidat les coordinacions de caire transversal amb els serveis municipals per a treballar els projectes a realitzar
S’han augmentat el número de centres educatius participants a partir del curs 2018-2019, tot i que aquest curs 2020-2021 han disminuït una mica a causa de la pandèmia.
Col·laboració de membres del CNiN en el programa Aula LH de televisió de l’Hospitalet amb una secció. Molt bon resultat de l’experiència.
Accions pendents:
Incorporar al Consell de Nois i Noies els i les joves de Batxillerat.
Consolidar la nostra presència al Consell Nacional de la infància i l’Adolescència a Catalunya.
Incorporar a les xarxes socials institucionals la informació del procés del CNIN i dels seus projectes.
Millorar la representació dels consellers i conselleres en relació amb els seus companys i companyes de curs, per tal que puguin portar la veu de tothom al Consell.
Responsable: Ajuntament, alumnes i Generalitat de Catalunya
Descripción (Castellano)
-
+
Acciones planificadas y/o realizadas:
Se ha impulsado la participación de los niños y jóvenes de los centros educativos participantes, a través del Consell de Nois i Noies sobre proyectos que les interesen o preocupen de diferentes servicios municipales.
Aprenden, curso tras curso a ser portavoz de su centro en el Consell de Nois i Noies.
En el curso 2016-2017 participaron 37 centros de primaria y secundaria y 129 alumnos. En primaria participaron en la puesta en funcionamiento del buzón del Consell. En secundaria, se realizó un proyecto de desmontatópicos, otro proyecto relacionado con el espacio público, medio ambiente y conocimiento con el servicio de cultura. Y otro sobre el tiempo libre del equipamiento de jóvenes Ca N’Arús.
En el curso 2017-2018 participó 37 centros y 133 alumnos. En primaria, los proyectos que se han realizado son participar sobre los espacios de juego de la ciudad a debate y funcionamiento del buzón del Consell. En secundaria, se realizó un proyecto de desmontatópicos, otro proyecto relacionado con el espacio público, medio ambiente y conocimiento con el servicio de cultura. Y otro sobre el tiempo libre con la asociación de estudiantes de Hospitalet.
En el curso 2018-2019 participaron 40 centros y 148 alumnos. En primaria, los proyectos que se han realizado son conocer el papel de la Síndica, colaborar en la campaña de civismo y consolidación del funcionamiento del buzón del Consell. En secundaria, se realizó un proyecto de desmontatópicos, otro proyecto relacionado con el espacio público, medio ambiente y conocimiento con el servicio de cultura. Y otro sobre el tiempo libre con la asociación de estudiantes de Hospitalet y el equipamiento de Torre Barrina.
En el curso 2019-20 participaron 40 centros y 142 alumnos. Se trabajó con niños y jóvenes un proyecto vinculado a los ODS, en este caso relacionado con la contaminación atmosférica. Realizaron dos Jornadas en común a nivel de ciudad donde desde cada centro recogieron qué acciones realizan y cuáles quieren realizar para la mejora del aire en la ciudad, con propuestas compartidas después con los otros centros participantes. Se realizó con el soporte del Área Metropolitana de Barcelona. Se da continuidad paulatinamente a los proyectos para que se mantengan durante los diferentes cursos, si así lo requiere la temática.
Se han consolidado las coordinaciones de carácter transversal con los servicios municipales para trabajar los proyectos a realizar
Se han aumentado el número de centros educativos participantes a partir del curso 2018-2019, aunque este curso 2020-2021 han disminuido algo debido a la pandemia.
Colaboración de miembros del CNiN en el programa Aula LH de televisión de Hospitalet con una sección. Muy buen resultado de la experiencia.
Acciones pendientes:
Incorporar al Consell de Nois i Noies a los y las jóvenes de Bachillerato.
Consolidar nuestra presencia en el Consell Nacional de la Infància i l'Adolescència en Catalunya.
Incorporar en las redes sociales institucionales la información del proceso del CNIN y de sus proyectos.
Mejorar la representación de los consejeros y consejeras en relación con sus compañeros y compañeras de curso, para que puedan llevar la voz de todos al Consell.Responsable: Ajuntament, alumnos y Generalitat de Catalunya